World Of Tigers

PortalePortale  IndexIndex  LinksLinks  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

De kracht van de zon

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Siberia

Man Aantal berichten : 69
Registration date : 20-11-08

Tijger Profiel
Leeftijd: 1 Jaar
Partner: Geen
Tijgersoort: Witte Bengaalse tijger

BerichtOnderwerp: De kracht van de zon   zo jan 10, 2010 5:41 am

De sterke geur van alle kruiden prikten in zijn neus, en brachten hem eenmaal aan het niezen. Hij schudde zijn kop even, waarna hij naar de planten om hem heen keek. Al dagen was hij opzoek naar de plant die je anders overal tegen kwam; brandnetels. Zijn poot was opgezwollen, en van een oude, wijze tijger had hij gehoord dat brandnetels de pijn verzachte van opgezwolle huid. Daarom was hij opzoek gegaan naar dit kruid.
De sterke geur van de kruiden hadden hem naar deze vallei getrokken, de Cao vallei. Hij had gehoopt hier snel te vinden wat hij zocht, maar dat was niet gebeurd. In plaats daarvan was hij met zijn gezwollen poot op een bramenstruik getrapt, en deed het nu nog meer zeer. Hij zuchtte nog maals diep, terwijl hij geďrriteerd om zich heen keek. Misschien moest hij eens wat meer aan zijn geduld werken; dit had zijn moeder al vaak tegen hem gezegd.
Zijn moeder... Hij dacht vaak aan haar. Natuurlijk ook aan haar vader. Cheetah, zijn iets jongere broertje, had hij wel vaker gezien en gesproken, terwijl hij had rond gedwaald. Maar zijn ouders had hij veel te lang niet meer gezien. Hij was niet ongerust om hen, maar meer bang dat zij ongerust over hem zouden zijn. Natuurlijk was hij nu wel oud genoeg om voor zichzelf te zorgen, maar toch; hij kende zijn ouders.
"Ah!" klonk het opeens. Siberia boog zich voorover, en snoof de netelige geur op. "Brandnetels." Hij scheurde een paar blaadjes van de stengel, en begon erop te kauwen. Zijn ruwe tong beschermde hem tegen de prikken. Uiteindelijk spuugde hij het, met wat moeite, op zijn poot, en wreef hij met de poot over zijn neus, zodat het goedje over zijn gezwollen poot werd verdeelt. Hij voelde de ergste pijnen al wegtrekken, en opgelucht ging hij liggen, tussen al het kruid. Zijn door het goedje groen geworden neus camoufleerde hem een heel klein beetje. Zijn witte vacht viel te goed op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheetah

Man Aantal berichten : 57

Tijger Profiel
Partner: nope
Tijgersoort: Bengaalse Witte Tijger

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   zo jan 10, 2010 5:50 am

Cheetah kwam aangelopen en zag de witte Tijger, al gauw zag hij dat het zijn oudere broer was. "Ha die Siberia, wat heb jij met je poot?"vroeg hij terwijl hij naar de poot van zijn broer keek met brandnetel erop. En hij ging vlakbij hem zitten en begon zich te wassen, afwachtend op een antwoord.
Siberia

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   zo jan 10, 2010 5:54 am

De geur van zijn broertje drong tot zich door, hij kon het nu beter ruiken dan de sterke kruiden om hem heen. Een grijns verscheen op zijn snuit. Hij ging recht overeind zitten, met zijn gezwollen poot iets boven de grond, zodat het goedje er niet af zou gaan.
"Ha Cheetah," zei hij rustig, toen zijn broertje hem had gegroet. "Mijn poot was gezwollen, en ik hoorde dat brandnetel daar tegen hielp." En inderdaad; de meeste pijn was verdwenen. Hij zou deze vallei niet snel vergeten, met zijn wonderlijke kruiden. Siberia had niet door dat op zijn neus wat van het groene goedje zat. Het moest er waarschijnlijk raar uitzien. Als hij had geweten dat het er zat, had hij het wel degelijk weggehaald.
Cheetah

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   zo jan 10, 2010 6:01 am

"Ooh vandaar, ik d8 al wat is dat voor gek spul. Maar gelukkig dat het helpt"zei Cheetah en hij begon zachtjes te grinniken. "Sorry dat ik lach, maar er zit wat van dat brandnetel spul op je neus, het ziet er wel grappig uit"zei Cheetah.

"Zeg vraag jij je ook niet af waar onze ouders zijn? en zou je ze net als ik ook wel weer willen zien?"vroeg Cheetah
Siberia

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   zo jan 10, 2010 7:31 am

Tevreden knikte Siberia. Op dat moment voelde hij dat zijn snuit vochtig was. Hij probeerde te bekijken wat het was, waardoor hij scheel keek. Toen begon Cheetah te lachen, en vertelde hem dat er wat van het brandnetel goedje op zijn snuit zat. Hij grijnsde terug, waarna hij het er met zijn goede poot vanaf veegde. Nu was het weg. Voldaan stond Siberia op, en zette wat gewicht op zijn opgezwolle poot. Het deed niet echt pijn meer. Tevreden liep hij naar Cheetah, en gaf hem een zacht, speels duwtje. Op dat moment vroeg Cheetah of hij hun ouders ook niet miste, en of hij ze wel weer wilde zien.
,,Ik mis ze; ik heb vaak aan ze gedacht. Ik zou ze graag wel weer willen zien... Waarschijnlijk zijn ze doods ongerust over ons." Een grijns speelde weer om zijn snuit. ,,Maar aan de andere kant geniet ik ook wel van de vrijheid."
Cheetah

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   zo jan 10, 2010 7:35 am

Cheetah gaf Siberia een speels zacht duwtje terug. "Ik denk ook wel dat ze ongerust zullen zijn ja, we kunnen ze best opzoeken, ik vind die vrijheid ook fijn, ze weten vast wel dat we nu oud genoeg zijn om voor ons zelf te zorgen, maar opzoeken kan altijd toch? dan weten ze tenminste dat we nog leven"zei Cheetah
Siberia

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   di jan 19, 2010 6:12 am

Even dacht Siberia daar overna, waarna hij knikte.
,,Ja, we kunnen in ieder geval even hallo zeggen, dan weten ze dat alles goed met ons gaat," zei hij, waarna hij even grijnsde. Hij voelde zijn poot niet meer, en bedacht zich dat hij nu wel wat meer beweging kon hebben, nu hij zijn volle gewicht weer op die ene poot kon zetten. In een snelle beweging sprong hij op, duwde Cheetah tegen de grond, en beet even speels in zijn oor, waarna hij weer van hem afsprong, en grijnzend tegenover hem bleef staan. Zijn staart ging brutaal heen en weer.
Cheetah

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   do jan 21, 2010 9:10 am

"Ja even hallo zeggen vind ik een prima idee, dan weten ze dat we er nog zijn"zei Cheetah Cheetah sprong overeind nadat Siberia van hem af was gesprongen en keek hem aan. "Wat grijns je nou?"vroeg hij en zwaaide ook met zijn staart.
Siberia

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   do jan 21, 2010 9:17 am

De grijns verdween van zijn snuit, terwijl hij verveeld naar Cheetah keek.
"We zijn nu misschien wel ongeveer volwassen, maar we mogen nog altijd wel spelen. Dus niet zo serieus, broertje!" riep hij vrolijk, waarna de grijns weer verscheen. Hij gaf zijn broertje nog een speelse duw, waarna hij voor hem uit rende, hoog boven de kruiden uit springend, in de richting van het Noorden, waar hun ouders zouden zitten.
Cheetah

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   do jan 21, 2010 9:27 am

"Ja sorry je hebt helemaal gelijk, spelen mag idd best"zei Cheetah en hij rende speels achter zijn broer aan. En al gauw had hij hem ingehaald en ging voor hem staan en gaf hem een speels duwtje terug, en rende vervolgens weer hard vooruit.
Siberia

Tijger Profiel

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   vr jan 22, 2010 12:31 am

Nog net wist hij op zijn poten te blijven staan. Hij zocht zijn balans weer, en toen hij dat eenmaal weer had gevonden, rende hij achter Cheetah aan. Een tijdje bleef hij naast hem rennen, hetzelfde tempo aanhoudend. Ze renden nog altijd richting het Noorden, waar hij verwachtte dat hun ouders zouden zitten.
Opeens bleef hij staan, terwijl hij de geur om zich heen opsnoof.
,,Cheetah, het gaat hier binnenkort regenen. Ik weet niet hoeveel regen, maar de rivier hier in de vallei kan overstromen. Voor die tijd moeten we hier uit zijn, anders kunnen we verdrinken," zei hij rustig tegen zijn broertje. Hij was absoluut niet bang voor wat hij net vertelde aan Cheetah, omdat ze de vallei makkelijk uit konden komen voordat de rivier eventueel zou gaan overstromen.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De kracht van de zon   

De kracht van de zon
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Stille Krachten - Guna guna.
» Zomerquote - 'Stille kracht'
» 18-03-2012: Vier generaties Molukkers in Merantau, op eigen kracht